Tuesday, February 3, 2009

Setia Pearl Island

Venue: Setia Pearl Island Sg Ara Penang
Date:19/12/08
Job: Fotografi Indah Pandang
OP: Shah Backup: Fahmi






Kebetulan dalam majlis ini,National Geographic membuat dokumentari tentang wedding culture di Malaysia ni.Dapatla jugak bersembang2 dengan crew2 ni,org melayu rupanya cuma director ngan host jer.Hostnya sungguh peramah dan good looking,hehehehe..apa lagi,jadi mangsa lensa aku la,dptla ubati hatiku yang tengah panas tu.Naper panas?bacala kat bawah..tak payahla nak cerita dalam blog ni k.

Job ini banyak memberi pengajaran kpd aku iaitu tidak semua customer yg betul2 memahami apa itu seni dalam fotografi sedangkan aku pun masih banyak yg perlu dipelajari dalam seni fotografi ini.Terjadi sesuatu situasi yg agak tegang gara2 kurangnya pemahaman tentang fotografi&angle2 yg menarik.Mungkin pada mata seorang photographer angle tersebut sangat menarik tp mungkin pada mata hamba Allah tersebut ianya amat keterlaluan.Kalau tak faham bertanyalah,jangan sampai menghina atau melayan photographer macam hamba.Memang customer bayar servis kita,tetapi kita juga ada maruah sebagai photographer.Apapun yang telah berlaku,inilah asam garam yang perlu aku tempuh,baru setahun jagung.Otai2 yang lain lg dahsyat pengalaman diorang.Pengalaman mendewasakan kita & membuatkan kita lebih maju ke hadapan.Apapun thanks to Shah Indah Pandang,ish ish kesian kawan aku ni,sampai kena buat police report,hehehehe...Selamat!



No comments:

Post a Comment