Sunday, February 15, 2009

Nuha+Fuad

Venue: Sg. Udang Melaka
Date: 25/1/09
Job: Pesona Andaman Mar
Official Photog: Fahmi & Azzad
Wedding Planner: Ajib Makeup: Kak Mar

Ini adalah opening job untuk tahun baru ni 2009,job ni adalah job Ajib seorang wedding planner, menyediakan pelbagai perkhidmatan bermula dr solekan, pakaian pengantin,bilik pengantin,pelamin, DJ, persembahan violin & taian zapin dan macam2 lg lah yg berkaitan dgn majlis kawen ni.Ini adalah satu pengalaman yg baru buat kami untuk menyaksikan budaya org Melaka plak. Majlis pernikahan diadakan di sebuah masjid yang berdekatan dengan sekolah anak-anak yatim dimana majlis perkahwinan diadakan. Dekat masjid ni lah tempat aku dan azad mandi.

Majlis perkahwinan & bersanding diadakan di sebuah sekolah anak2 yatim di sini,kerana bapa pengantin perempuan adalah pengetua di sekolah tersebut.
Majlis diserikan dengan persembahan tarian zapin yg dibawa khas dr Johor.
Untuk sesi outdoor,kami memilih untuk mengadakan disekitar sek tersebut sahaja. Venuenya di sebuah rumah lama Melaka& sebuah kolam air tawar terlerak di belakang sekolah tersebut.

Diantara adik-adik penari zapin yang dibawa oleh Ajib dari Johor.


Terima kasih kepada Ajib kerana memberi peluang kpd kami mengenali budaya org Melaka ni & terima kasih juga kepada kedua mempelai serta keluarganya yg memberi layanan yg terbaik punya kepada kami,walaupun penat naik bas dr Perlis ke Melaka,sampai jer belum sempat mandi & sarapan terus kena start keja,tapi kami rasa sangat puas. Kami juga dapat kenalan baru,bro Anuar,juga seorang freelance,Kak Mar(jurusolek) dan husbandnya yg shempoi iaitu brader 'robocop', harap kita dpt bekerjasama lg di lain masa.

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Saya Fuad & Isteri saya Nuha nak ucapkan terima kasih kpd bro2 kerana datang dari jauh semata2 nak amik gambar kita berdua. Anyway terima kasih banyak2. Lagi satu Nana kirim salam kat Azzad. hehehehe

    ReplyDelete
  3. thaanks to fuad dan nuha...semoga berbahagia selalu...

    ReplyDelete