Friday, August 28, 2009

Peragut Tumpas

Peragut bermotosikal cuba merampas beg sandang mangsa yang baru sahaja meletakkan kenderaannya berhadapan dengan Padang Pemuda Butterworth.

Mangsa cuba bertindak untuk mempertahankan diri bagi mengelak dari beg sandangnya dirampas oleh peragut itu.


Namun peragut bertindak lebih ganas dengan memukul mangsa sambil dibantu oleh rakannya.


Akibat dari tindakan ganas dua orang peragut tersebut mangsa rebah dengan mengalami kecederaan di kepala. Mangsa dibantu oleh seorang orang awam berbangsa cina yang kebetulan lalu di situ.




Dengan bantuan orang awan tersebut,skuad motosikal khas PDRM berjaya memburu dan menahan dua suspek sambil dibantu oleh unit peronda Polis. Kedua-dua suspek telah dibawa ke balai polis Butterworth untuk siasatan lanjut sementara mangsa ragut telah dikejarkan ke Unit Kecemasan Hospital Seberang Jaya untuk mendapatkan rawatan.



Amacam,tragis tak kejadian ragut ni????hehehe...sebenarnya ini merupakan satu adegan lakonan oleh PDRM sempena majlis Pencegahan Jenayah.Majlis ini berlangsung di Padang Pemuda Butterworth. Aku bersama dengan lebih kurang 50 biji motosikal berkuasa besar berkonvoi dari seberang jaya hingga ke Padang Pemuda,konvoi ini juga turut disertai oleh kelab motosikal klasik dan TAVAC(Toyota Avanza Club). Bermacam aktiviti seperti demo peragut,skuad anjing K9,pameran-pameran dari Bomba,PDRM sendiri dan macam-macamlah termasuk la dari kelab bikers sendiri.


No comments:

Post a Comment